REGULAMIN AMATORSKIEJ LIGI SIATKÓWKI RODZICÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJALNYCH Z MIASTA GDAŃSKA

I. Cel

  1. Upowszechnianie aktywnych form wypoczynku, podnoszenie sprawności fizycznej, popularyzacja gry w piłkę siatkową wśród rodziców uczniów uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjalnych na terenie miasta Gdańsk.
  2. Wyłonienie mistrza Amatorskiej Ligi Siatkarskiej Rodziców w skrócie ALSR.

II. Nagrody

  1. Najlepsze 3 drużyny ALSR otrzymają Puchar a reprezentowane przez nie szkoły otrzymają nagrody rzeczowe.

III. Organizator

  1. Trójmiejskie Stowarzyszenie Sportowe

IV. Współorganizator

  1. Pozytywna Szkoła Podstawowa w Gdańsku przy ulicy Azaliowej 18
  2. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku przy ul. Meissnera 9
  3. Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 21 w Gdańsku przy ul. Marusarzówny 10

V. Termin i miejsce

  1. Rozgrywki będą odbywać się na salach gimnastycznych współorganizatorów
  2. Dokładne terminy poszczególnych spotkań ujęte zostaną odrębnym terminarzem gier, ustalonych i opublikowanym po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń.
  3. Organizator zastrzega sobie możliwość rozstawienia drużyn na podstawie wyników z poprzedniego sezonu Ligi.

VI. Warunki uczestnictwa w ALSR:

  1. W ALSR biorą udział zgłoszone zespoły reprezentujące szkołę podstawową, szkołę gimnazjalną lub zespół szkół podstawowo-gimnazjalnych z okręgu miasta Gdańska.
  2. Zgłoszenia drużyny należy dokonać pisemnie, na formularzach udostępnionych przez organizatora na stronie internetowej inicjatywy, w terminie określonym przez organizatorów (30.09.2016 r.)
  3. Zgłoszenia drużyny do ALSR dokonuje w imieniu szkoły kapitan drużyny.
  4. Skład listy zawodników musi być zweryfikowany i potwierdzony przez szkołę, którą drużyna reprezentuje pod kątem przynależności do grona rodziców owej szkoły. Potwierdzona przez szkołę lista zawodników każdej drużyny musi zostać dostarczona do Organizatora najpóźniej w dniu spotkania organizacyjnego kapitanów drużyn. Data spotkania zostanie ustalona po zamknięciu listy drużyn.
  5. Do Ligi w sezonie 2016/2017 może przystąpić maksymalnie 24 drużyn.
  6. O przyznaniu miejsca do udziału w rozgrywkach decyduje kolejność zgłoszeń. Jako zgłoszenie traktuje się przesłanie do Organizatorów wersji elektronicznej zatwierdzonej wersji formularza zgodnie z postanowieniami poprzednich punktów.
  7. Pierwszeństwo udziału w Lidze mają zespoły występujące w poprzednim sezonie
  8. Każda szkoła ma możliwość zgłoszenia maksymalnie dwóch drużyn. Organizator umożliwi udział drugiej drużyny w rozgrywkach w przypadku gdy liczba zgłoszonych wszystkich jednostkowych drużyn na to pozwoli (Jeśli zgłosi się mniej niż 24 szkoły gotowe zgłosić drużynę).
  9. W ALSR mogą brać udział wyłącznie zawodnicy amatorzy, którzy są rodzicami bądź prawnymi opiekunami ucznia szkoły, którą drużyna reprezentuje.
  10. Wyklucza się udział w ALSR zawodników, którzy posiadają licencję regionalnych związków piłki siatkowej lub Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
  11. Każda drużyna może zgłosić do udziału w ALSR maksymalnie 15 zawodników
    (w meczu można wpisać do protokołu maksymalnie 12 zawodników). Zawodnik może być zgłoszony w sezonie tylko do jednej drużyny. W trakcie trwania rozgrywek dwa razy można dokonać korekty zgłoszonego składu drużyny. Zgłoszeń takich można dokonać wyłącznie w trakcie sezonu zasadniczego. Nowy formularz zgłoszeniowy powinien być potwierdzony tak samo jak formularz pierwotny. Nowy skład powinien być przesłany w formie elektronicznej organizatorowi oraz dostarczony podczas najbliższej kolejki w wersji oryginalnej. Brak spełnienia powyższych zapisów skutkuje niedopuszczeniem do grania nowo zgłoszonych zawodników.
  12. Składy drużyn mogą być mieszane, tzn. w jednej drużynie mogą grać zarówno kobiety jak i mężczyźni.
  13. Zgłoszony zespół musi posiadać swoją unikalną nazwę oraz logo (znak graficzny).
  14. Zespół musi występować w jednolitych koszulkach z numerami.

VII. Zasady przeprowadzania zawodów

  1. Rozgrywki będą przeprowadzane w dwóch fazach. Faza grupowa w podziale na dwie grupy oraz faza play-off do której przechodzą po cztery najlepsze drużyny z każdej grupy fazy grupowej.
  2. Mecze w grupach będą przeprowadzane w systemie każdy z każdym.
  3. Mecze w fazie play-off będą rozgrywane w systemie pucharowym.
  4. Mecze rozgrywane będą zgodnie z terminarzem rozgrywek ustalonym po zamknięciu zgłoszeń drużyn w sali sportowej Pozytywnej Szkoły Podstawowej w Gdańsku przy ulicy Azaliowej 18.
  5. Do obowiązków drużyn rozgrywających mecze należy przybycie na salę, na 30 minut przed wyznaczoną godziną spotkania.
  6. Co najmniej 15 minut przed rozpoczęciem spotkania kapitanowie drużyn zobowiązani są do wpisania w  protokół uprawnionych zawodników biorących udział w meczu. Po rozpoczęciu spotkania, nie można dopisywać zawodników do protokołu meczowego. Zawodnik wpisany do protokołu nie musi być obecny na sali w chwili sporządzania protokołu.
  7. Na każde wezwanie organizatora oraz na wniosek jednej z drużyn każdy z wpisanych zawodników powinien okazać dokument tożsamości uprawniający go do uczestnictwa w meczu.
  8. Kapitanowie drużyn rozgrywających mecz zobowiązani są do podpisania protokołu po zakończeniu spotkania.
  9. Mecze będą rozgrywane zgodnie z obecnie obowiązującymi Przepisami gry w piłkę siatkową zatwierdzonymi przez Polski Związek Piłki Siatkowej o ile Regulamin ALSR nie stanowi inaczej.
  10. Preferowanymi piłkami do rozgrywania meczy są Mikasa MVA-200 i Molten V5M5000. Piłki meczowe zapewnia Organizator.
  11. Organizator nie zapewnia piłek do rozgrzewki przed meczem.
  12. Po zakończonym spotkaniu, drużyny muszą opuścić boisko nie później niż po 10 min.
  13. Ze względu na mieszany charakter drużyn, w trakcie meczu górna krawędź siatki będzie umieszczona na wysokości 235 cm od podłoża.
  14. Organizator odpowiada za zapewnienie obsady sędziowskiej
  15. Mecze rozgrywane będą do 3 wygranych setów (set do 25 pkt., tie-break do 15 pkt. z zachowaniem obowiązku uzyskania dwóch punktów przewagi w celu wygrania seta).
  16. Zespół wygrywający spotkanie otrzymuje za zwycięstwo:
    1. 3 punkty meczowe (duże punkty), w przypadku wygranej 3: 0 lub 3:1
    2. 2 punkty meczowe (duże punkty), w przypadku wygranej 3:2
  17. Zespół przegrywający spotkanie otrzymuje za przegraną:
    1. punkt meczowy (duży punkt), w przypadku przegranej 2:3
    2. 0 punktów meczowych (dużych punktów), w przypadku przegranej 0:3, 1:3
  18. Kolejność zespołów po każdej kolejce rozgrywek (tabela) ustalana jest według liczby zdobytych punktów meczowych.
  19. W przypadku równej liczby dużych punktów o wyższym miejscu w tabeli decyduje:
    1. Lepszy (wyższy) stosunek setów zdobytych do setów straconych.
    2. Lepszy (wyższy) stosunek małych punktów zdobytych do małych punktów straconych,
    3. Jeżeli mimo zastosowania reguł określonych powyżej nadal nie można ustalić kolejności, o wyższej pozycji w tabeli decydują wyniki meczu pomiędzy zainteresowanymi drużynami.
  20. Zawody zostaną zweryfikowane, jako walkower, jeżeli zespół:
    1. Odmówi gry pomimo wezwania sędziego.
    2. Nie stawi się na boisku w wyznaczonym terminie (termin oznacza godzinę rozpoczęcia spotkania zgodnie z godziną zapisaną w terminarzu spotkań ALSR) bez uzasadnionego usprawiedliwienia, przy czym za niestawiennictwo w wyznaczonym terminie uważa się również spóźnienie przekraczające 10 minut.
    3. Zespół który nie rozpocznie spotkania w terminie przegrywa pierwszego seta 25 : 0 . Po 10 minutach jeżeli nadal jest niegotowy do gry przegrywa spotkanie walkowerem.
    4. Przed rozpoczęciem spotkania liczy mniej niż 4 zawodników uprawnionych do gry (zdekompletowanie zespołu)
    5. Rozegrał spotkanie mając w swym składzie zawodnika nieuprawnionego do gry.
  21. Ponadto zespół przegrywa walkowerem, jeżeli: (mecze przegrywane walkowerem weryfikowane są z wynikiem  0:3 i 0:25 w każdym secie.) jeżeli:
    1. W ocenie sędziego głównego zawodów lub Organizatora, zachowuje się przed lub w trakcie rozgrywania spotkania agresywnie lub wulgarnie (obrażanie przeciwnika, sędziego, kibiców, niebezpieczne zachowanie w stosunku do innych zawodników, sędziego oraz osób trzecich) dotyczy to wszystkich zawodników oraz osób towarzyszących obu drużynom.
  22. Organizator dopuszcza udział w meczu drużyny z niepełnym składem, z zastrzeżeniem, że drużyna nie może liczyć mniej niż 4 zawodników. Chęć gry w niepełnym składzie musi zostać wpisana do protokołu z meczu.
  23. Zmiany zawodników podczas meczu:
    1. W trakcie seta i meczu nie ma ograniczenia co do liczby przeprowadzanych zmian w zespole.
    2. Zawodnik może powrócić na boisko tylko za zawodnika, który go zmienił. Z wyłączeniem zmiany spowodowanej kontuzją.
    3. Zawodnik, który powrócił na ławkę rezerwowych może dokonać ponownej zmiany z dowolnym zawodnikiem będącym na boisku. Pomiędzy takimi zmianami musi być rozegrana co najmniej jedna wymiana zakończona zdobyciem punktu przez jeden z zespołów.
    4. Dopuszcza się grę zawodnika Libero. Zastąpienia zawodnika Libero odbywają się zgodnie z Przepisami Gry w Piłkę Siatkową.
    5. Chęć dokonania zmiany musi być zgłoszona sędziemu.
  24. Weryfikację zawodów przeprowadza Organizator na podstawie otrzymanych protokołów. O ile nie zostanie udowodnione, co innego, przyjmuje się, iż zawody odbyły się prawidłowo.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Organizator rozgrywek nie ponosi odpowiedzialności prawnej i cywilnej w zakresie poniesionych szkód na zdrowiu i mieniu  zawodników startujących w ALSR. Każdy uczestnik rozgrywek bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie ubezpiecza zawodników oraz samych rozgrywek.
  2. Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione.
  3. Organizator nie zapewnia profesjonalnej opieki medycznej. Na terenie rozgrywek będzie dostępna apteczka pierwszej pomocy.
  4. Na terenie gdzie rozgrywane są zawody obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz używania wulgarnego słownictwa. Nieprzestrzeganie tego punku regulaminu powoduje wykluczenie danego zawodnika
    z udziału w ALSR.
  5. Wszystkie kwestie nieujęte niniejszym regulaminem rozstrzyga Organizator.
  6. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie i zobowiązuje się do niezwłocznych ich publikacji.
  7. Wszystkie informacje dotyczące funkcjonowania ALSR (wyniki, harmonogramy) zostaną udostępnione na stronie: www.liga.rodzicenasali.pl